Search This Blog

Saturday 11 August 2018

|| SRI GANESHA MANASA POOJA || ॥ శ్రీగణేశమానసపూజా ॥




|| SRI GANESHA MANASA POOJA ||


॥ శ్రీగణేశమానసపూజా ॥


శ్రీ గణేశాయ నమః ॥

గృత్సమద ఉవాచ ॥

విఘ్నేశవీర్యాణి విచిత్రకాణి బందీజనైర్మాగధకైః స్మృతాని ।
శ్రుత్వా సముత్తిష్ఠ గజానన త్వం బ్రాహ్మే జగన్మంగలకం కురుష్వ ॥ ౧॥

ఏవం మయా ప్రార్థితో విఘ్నరాజశ్చిత్తేన చోత్థాయ బహిర్గణేశః ।
తం నిర్గతం వీక్ష్య నమన్తి దేవాః శంభ్వాదయో యోగిముఖాస్తథాఽహమ్ ॥ ౨॥

శౌచాదికం తే పరికల్పయామి హేరమ్బ వై దన్తవిశుద్ధిమేవమ్ ।
వస్త్రేణ సమ్ప్రోక్ష్య ముఖారవిన్దం దేవం సభాయాం వినివేశయామి ॥ ౩॥

ద్విజాదిసర్వేరభివన్దితం చ శుకాదిభిర్మోద-సుమోదకాద్యైః ।
సంభాష్య చాలోక్య సముత్థితం తం సుమణ్డపం కల్ప్య నివేశయామి ॥ ౪॥

రత్నైః సుదీప్తైః ప్రతిబిమ్బితం తం పశ్యామి చిత్తేన వినాయకం చ ।
తత్రాసనం రత్నసువర్ణయుక్తం సంకల్ప్య దేవం వినివేశయామి ॥ ౫॥

సిద్ధ్యా చ బుద్ధ్యా సహ విఘ్నరాజ! పాద్యం కురు ప్రేమభరేణ సర్వైః ।
సువాసితం నీరమథో గృహాణ చిత్తేన దత్తం చ సుఖోష్ణభావమ్ ॥ ౬॥

తతః సువస్త్రేణ గణేశమాదౌ సమ్ప్రోక్ష్య దూర్వాదిభిరర్చయామి ।
చిత్తేన భావప్రియ దీనబన్ధో మనో విలీనం కురు తే పదాబ్జే ॥ ౭॥

కర్పూరకైలాది-సువాసితం తు సుకల్పితం తోయమథో గృహాణ ।
ఆచమ్య తేనైవ గజానన! త్వం కృపాకటాక్షేణ విలోకయాశు ॥ ౮॥

ప్రవాల-ముక్తాఫల-హారకాద్యైః సుసంస్కృతం హ్యన్తరభావకేన ।
అనర్ఘ్యమర్ఘ్యం సఫలం కురుష్వ మయా ప్రదత్తం గణరాజ ఢుణ్ఢే ॥ ౯॥

సౌగంధ్యయుక్తం మధుపర్కమాద్యం సంకల్పితం భావయుతం గృహాణ ।
పునస్తథాఽఽచమ్య వినాయక త్వం భక్తాంశ్చ భక్తేశ సురక్షయాశు ॥ ౧౦॥

సువాసితం చంపక జాతికాద్యైస్తైలం మయా కల్పితమేవ ఢుణ్ఢే ।
గృహాణ తేన ప్రవిమర్దయామి సర్వాంగమేవం తవ సేవనాయ ॥ ౧౧॥

తతః సుఖోష్ణేన జలేన చాహమనేకతీర్థాహృతకేన ఢుణ్ఢే ।
చిత్తేన శుద్ధేన చ స్నాపయామి స్నానం మయా దత్తమథో గృహాణ ॥ ౧౨॥

తతః పయఃస్నానమచిన్త్యభావ గృహాణ తోయస్య తథా గణేశ ।
పునర్దధిస్నానమనామయత్వం చిత్తేన దత్తం చ జలస్య చైవ ॥ ౧౩॥

తతో ఘృతస్నానమపారవన్ద్య సుతీర్థజం విఘ్నహర ప్రసీద ।
గృహాణ చిత్తేన సుకల్పితం తు తతో మధుస్నానమథో జలస్య ॥ ౧౪॥

సుశర్కరాయుక్తమథో గృహాణ స్నానం మయా కల్పితమేవ ఢుణ్ఢే ।
తతో జలస్నానమఘాపహంతృ విఘ్నేశ మాయాభ్రమం హినివారయాశు ॥ ౧౫॥

సుయక్షపంకం స్తమథో గృహాణ స్నానం పరేశాధిపతే తతశ్చ ।
కౌమణ్డలీసంభవజం కురుష్వ విశుద్ధమేవం పరికల్పితం తు ॥ ౧౬॥

తతస్తు సూక్తైర్మనసా గణేశం సమ్పూజ్య దూర్వాదిభిరల్పభావైః ।
అపారకైర్మణ్డలభూతబ్రహ్మణస్పత్యాదికైస్తం హ్యభిషేచయామి ॥ ౧౭॥

తతః సువస్త్రేణ తు ప్రోంఛనం వై గృహాణ చిత్తేన మయా సుకల్పితమ్ ।
తతో విశుద్ధేన జలేన ఢుణ్ఢే హ్యాచాన్తమేవం కురు విఘ్నరాజ ॥ ౧౮॥

అగ్నౌ విశుద్ధే తు గృహాణ వస్త్రే హ్యనర్ఘ్యమౌల్యే మనసా మయా తే ।
దత్తే పరిచ్ఛాద్య నిజాత్మదేహం తాభ్యాం మయూరేశ జనాంశ్చ పాలయ ॥ ౧౯॥

ఆచమ్య విఘ్నేశ పునస్తథైవ చిత్తేన దత్తం సుఖముత్తరీయమ్ ।
గృహాణ భక్తప్రతిపాలక త్వం నమోఽథ తారకసంయుతం తు ॥ ౨౦॥

యజ్ఞోపవీతం త్రిగుణస్వరూపం సౌవర్ణమేవం హ్యహినాథభూతమ్ ।
భావేన దత్తం గణనాథ తత్వం గృహాణ భక్తోద్ధృతికారణాయ ॥ ౨౧॥

ఆచాన్తమేవం మనసా ప్రదత్తం కురుష్వ శుద్ధేన జలేన ఢుణ్ఢే ।
పునశ్చ కౌమణ్డలకేన పాహి విశ్వం ప్రభో ఖేలకరం సదా తే ॥ ౨౨॥

ఉద్యద్దినేశాభమథో గృహాణ సిన్దూరకం తే మనసా ప్రదత్తమ్ ।
సర్వాంగసంలేపనమాదరాద్వై కురుష్వ హేరమ్బ చ తేన పూర్ణమ్ ॥ ౨౩॥

సహస్రశీర్షం మనసా మయా త్వం దత్తం కిరీటం తు సువర్ణజం వై ।
అనేకరత్నైః ఖచితం గృహాణ బ్రహ్మేశ తే మస్తకశోభనాయ ॥ ౨౪॥

విచిత్రరత్నైః కనకేన ఢుణ్ఢే యుతాని చిత్తేన మయా పరేశ ।
దత్తాని నానాపదకుణ్డలాని గృహాణ శూర్పశ్రుతిభూషణాయ ॥ ౨౫॥

శుణ్డావిభూషార్థమనన్తఖేలిన్ సువర్ణజం కంచుకమాగృహాణ ।
రత్నైశ్చ యుక్తం మనసా మయా, యద్దత్తం ప్రభో
తత్సఫలంకురుష్వ ॥ ౨౬॥

సువర్ణరత్నైశ్చ యుతాని ఢుణ్ఢే సదైకదన్తాభరణాని కల్ప్య ।
గృహాణ చూడాకృతయే పరేశ దత్తాని దన్తస్య చ శోభనార్థమ్ ॥ ౨౭॥

రత్నైః సువర్ణేన కృతాని తాని గృహాణ చత్వారి మయా ప్రకల్ప్య ।
సమ్భూషయ త్వం కటకాని నాథ చతుర్భుజేషు హ్యజ విఘ్నహారిన్ ॥ ౨౮॥

విచిత్రరత్నైః ఖచితం సువర్ణసంభూతకం గృహ్య మయా ప్రదత్తమ్ ।
తథాంగులీష్వాంగులికం గణేశ చిత్తేన్ సంశోభయ తత్పరేశ ॥ ౨౯॥

విచిత్రరత్నైః ఖచితాని ఢుణ్ఢే కేయూరకాణి హ్యథ కల్పితాని ।
సువర్ణజాని ప్రథమాధినాథ గృహాణ దత్తాని తు బాహుషు త్వమ్ ॥ ౩౦॥

ప్రవాల-ముక్తాఫల-రత్నజైస్త్వం సువర్ణసూత్రైశ్చ గృహాణ కణ్ఠే ।
చిత్తేన దత్తా వివిధాశ్చ మాలా ఊరూదరే సోభయ విఘ్నరాజ ॥ ౩౧॥

చన్ద్రం లలాటే గణనాథ పూర్ణం వృద్ధిక్షయాభ్యాం తు విహీనమాద్యమ్ ।
సంశోభయ త్వం వరసంయుతం తే భక్తిప్రియత్వం ప్రకటీకురుష్వ ॥ ౩౨॥

చింతామణిం చింతితదం పరేశ హృద్దేశగం జ్యోతిర్మయం కురుష్వ ।
మణిం సదానన్దసుఖప్రదం చ విఘ్నేశ దీనార్థద పాలయస్వ ॥ ౩౩॥

నాభౌ ఫణీశం చ సహస్రశీర్షం సంవేష్టనేనైవ గణాధినాథ ।
భక్తం సుభూషం కురు భూషణేన వరప్రదానం సఫలం పరేశ ॥ ౩౪॥

కటీతటే రత్నసువర్ణయుక్తాం కాంచీం సుచిత్తేన చ ధారయామి ।
విఘ్నేశ జ్యోతిర్గణదీపనీం తే ప్రసీద భక్తం కురు మాం దయాబ్ధే ॥ ౩౫॥

హేరమ్బ తే రత్నసువర్ణయుక్తే సునూపురే మంజిరకే తథైవ ।
సుకింకిణీనాదయుతే సుబుద్ధ్యా సుపాదయోః శోభయ మే ప్రదత్తే ॥ ౩౬॥

ఇత్యాది-నానావిధ-భూషణాని తవేచ్ఛయా మానసకల్పితాని ।
సమ్భూషయామ్యేవ త్వదంకేషు విచిత్రధాతుప్రభవాణి ఢుణ్ఢే ॥ ౩౭॥

సుచన్దనం రక్తమమోఘవీర్యం సుఘర్షితం హ్యష్టకగన్ధముఖ్యైః ।
యుక్తం మయా కల్పితమేకదన్త గృహాణ తే త్వంగవిలేపనార్థమ్ ॥ ౩౮॥

లిప్తేషు వైచిత్ర్యమథాష్టగన్ధైరంగేషు తేఽహం ప్రకరోమి చిత్రమ్ ।
ప్రసీద చిత్తేన వినాయక త్వం తతః సురక్తం రవిమేవ భాలే ॥ ౩౯॥

ఘృతేన వై కుంకుమకేన రక్తాన్ సుతండులాంస్తే పరికల్పయామి ।
భాలే గణాధ్యక్ష గృహాణ పాహి భక్తాన్ సుభక్తిప్రియ దీనబన్ధో ॥ ౪౦॥

గృహాణ భో చమ్పకమాలతీని జలపంకజాని స్థలపంకజాని ।
చిత్తేన దత్తాని చ మల్లికాది పుష్పాణి నానావిధవృక్షజాని ॥ ౪౧॥

పుష్పోపరి త్వం మనసా గృహాణ హేరమ్బ మన్దారశమీదలాని ।
మయా సుచిత్తేన చ కల్పితాని హ్యపారకాణి ప్రణవాకృతే తు ॥ ౪౨॥

దూర్వాంకురాన్ వై మనసా ప్రదత్తాంస్త్రిపంచపత్రైర్యుతకాంశ్చ స్నిగ్ధాన ।
గృహాణ విఘ్నేశ్వర సంఖ్యయా త్వం హీనాశ్చ సర్వోపరి వక్రతుణ్డ ॥ ౪౩॥

దశాంగభూతం మనసా మయా తే ధూపం ప్రదత్తం గణరాజ ఢుణ్ఢే ।
గృహాణ సౌరభ్యకరం పరేశ సిద్ధ్యా చ బుద్ధ్యా సహ భక్తపాల ॥ ౪౪॥

దీపం సువర్త్యా యుతమాదరాత్తే దత్తం మయా మానసకం గణేశ ।
గృహాణ నానావిధజం ఘృతాది-తైలాది-సంభూతమమోఘదృష్టే ॥ ౪౫॥

భోజ్యం చ లేహ్యం గణరాజ పేయం చోష్యం చ నానావిధ-షడ్రసాఢ్యమ్ ।
గృహాణ నైవేద్యమథో మయా తే సుకల్పితం పుష్టిపతే మహాత్మన్ ॥ ౪౬॥

సువాసితం భోజనమధ్యభాగే జలం మయా దత్తమథో గృహాణ ।
కమణ్డలుస్థం మనసా గణేశ పిబస్వ విశ్వాదికతృప్తికారిన్ ॥ ౪౭॥

తతః కరోద్వర్తనకం గృహాణ సౌగన్ధ్యుక్తం ముఖమార్జనాయ ।
సువాసితేనైవ సుతీర్థజేన సుకల్పితం నాథ గృహాణ ఢుణ్ఢే ॥ ౪౮॥

పునస్తథాచమ్య సువాసితం చ దత్తం మయా తీర్థజలం పిబస్వ ।
ప్రకల్ప్య విఘ్నేశ తతః పరం తే సమ్ప్రోంఛనం హస్తముఖేకరోమి ॥ ౪౯॥

ద్రాక్షాది-రమ్భాఫల-చూతకాని ఖార్జూర-కార్కన్ధుక-దాడిమాని ।
సుస్వాదయుక్తాని మయా ప్రకల్ప్య గృహాణ దత్తాని ఫలాని ఢుణ్ఢే ॥ ౫౦॥

పునర్జలేనైవ కరాదికం తే సంక్షాలయేఽహం మనసా గణేశ ।
సువాసితం తోయమథో పిబస్వ మయా ప్రదత్తం మనసా పరేశ ॥ ౫౧॥

అష్టాంగయుక్తం గణనాథ దత్తం తామ్బూలకం తే మనసా మయా వై ।
గృహాణ విఘ్నేశ్వర భావయుక్తం సదాసకృత్తుణ్డవిశోధనార్థమ్ ॥ ౫౨॥

తతో మయా కల్పితకే గణేశ మహాసనే రత్నసువర్ణయుక్తే ।
మన్దారకూర్పాసకయుక్త-వస్త్రైరనర్ఘ్య-సంఛాదితకే ప్రసీద ॥ ౫౩॥

తతస్త్వదీయావరణం పరేశ సమ్పూజయేఽహం మనసా యథావత్ ।
నానోపచారైః పరమప్రియైస్తు త్వత్ప్రీతికామార్థమనాథబన్ధో ॥ ౫౪॥

గృహాణ లమ్బోదర దక్షిణాం తే హ్యసంఖ్యభూతాం మనసా ప్రదత్తామ్ ।
సౌవర్ణ-ముద్రాదిక-ముఖ్యభావాం, పాహి ప్రభో విశ్వమిదం గణేశ ॥। ౫౫॥

రాజోపచారాన్ వివిధాన్ గృహాణ హస్త్యశ్వ-ఛత్రాదికమాదరాద్వై ।
చిత్తేన దత్తాన్ గణనాథ ఢుణ్ఢే హ్యపారసఖ్యాన్ స్థిరజంగమాంస్తే ॥ ౫౬॥

దానాయ నానావిధరూపకాంస్తే గృహాణ దత్తాన్ మనసా మయా వై ।
పదార్థభూతాన్ స్థిర-జంగమాంశ్చ హేరమ్బ మాం తారయ మోహభావాత్ ॥ ౫౭॥

మన్దారపుష్పాణి శమీదలాని దూర్వాంకురాంస్తే మనసా దదామి ।
హేరమ్బ లమ్బోదర దీనపాల గృహాణ భక్తం కురు మాం పదే తే ॥ ౫౮॥

తతో హరిద్రామబిరం గులాలం సిందూరకం తే పరికల్పయామి ।
సువాసితం వస్తుసువాసభూతైర్గృహాణ బ్రహ్మేశ్వర-శోభనార్థమ్ ॥ ౫౯॥

తతః శుకాద్యాః శివ-విష్ణుముఖ్యా ఇన్ద్రాదయః శేషముఖాస్తథాఽన్యే ।
మునీన్ద్రకాః సేవకభావయుక్తాః సభాసనస్థం ప్రణమన్తి ఢుణ్ఢిమ్ ॥ ౬౦॥

వామాంగకే శక్తియుతా గణేశం సిద్ధిస్తు నానావిధసిద్ధి భిస్తమ్ ।
అత్యన్తభావేన సుసేవతే తు మాయాస్వరూపా పరమార్థభూతా ॥ ౬౧॥

గణేశ్వర దక్షిణభాగసంస్థా బుద్ధిః కలాభిశ్చ సుబోధికాభిః ।
విద్యాభిరేవం భజతే పరేశా మాయాసు సాంఖ్యప్రదచిత్తరూపా ॥ ౬౨॥

ప్రమోదమోదాదయః పృష్ఠభాగే గణేశ్వరం భావయుతా భజన్తే ।
భక్తేశ్వరా ముద్గలశమ్భుముఖ్యాః శుకాదయస్తం స్మ పురో భజన్తే ॥ ౬౩॥

గన్ధర్వముఖ్యా మధురం జగుశ్చ గణేశగీతం వివిధస్వరూపమ్ ।
నృత్యంకలాయుక్తమథో పురస్తాచ్చక్రుస్తథా హ్యసరసో విచిత్రమ్ ॥ ౬౪॥

ఇత్యాది-నానావిధ-భావయుక్తైః సంసేవితం విఘ్నపతిం భజామి ।
చిత్తేన ధ్యాత్వా తు నిరంజనం వై కరోమి నానావిధదీపయుక్తమ్ ॥ ౬౫॥

చతుర్భుజం పాశధరం గణేశం తథాంకుశం దన్తయుతం తమేవమ్ ।
త్రినేత్రయుక్తం త్వభయంకరం తం మహోదరం చైకరదం గజాస్యమ్ ॥ ౬౬॥

సర్పోపవీతం గజకర్ణధారం విభూతిభిః సేవితపాదపద్యమ్ ।
ధ్యాయే గణేశం వివిధప్రకారైః సుపూజితం శక్తియుతం పరేశమ్ ॥ ౬౭॥

తతో జపం వై మనసా కరోమి స్వమూలమన్త్రస్య విధానయుక్తమ్ ।
అసంఖ్యభూతం గణరాజహస్తే సమర్పయామ్యేవ గృహాణ ఢుణ్ఢే ॥ ౬౮॥

ఆరార్తికా కర్పురకాదిభూతామపారదీపాం ప్రకరోమి పూర్ణామ్ ।
చిత్తేన లమ్బోదర తాం గృహాణ హ్యజ్ఞానధ్వాన్తౌఘహరాం నిజానామ్ ॥ ౬౯॥

వేదేషు వైఘ్నైశ్వరకైః సుమన్త్రైః సుమన్త్రితం పుష్పదలం ప్రభూతమ్ ।
గృహాణ చిత్తీన మయా ప్రదత్తమపారవృత్త్యా త్వథ మన్త్రపుష్పమ్ ॥ ౭౦॥

అపారవృత్యా స్తుతిమేకదన్తం గృహాణ చిత్తేన కృతాం గణేశ ।
యుక్తాం శ్రుతిస్మార్తభవైః పురాణైః సర్వైః పరేశాధిపతే మయా తే ॥ ౭౧॥

ప్రదక్షిణా మానసకల్పితాస్తా గృహాణ లమ్బోదర భావయుక్తాః ।
సంఖ్యావిహీనా వివిధస్వరూపా భక్తాన్ సదా రక్ష భవార్ణవాద్వై ॥ ౭౨॥

నతిం తతో విఘ్నపతే గృహాణ సాష్టాంగకాద్యాం వివిధస్వరూపామ్ ।
సంఖ్యావిహీనాం మనసా కృతాం తే సిద్ధ్యా చ బుద్ధ్యా పరిపాలయాశు ॥ ౭౩॥

న్యూనాతిరిక్తం తు మయా కృతం చేత్తదర్థమన్తే మనసా గృహాణ ।
దూర్వాంకురాన విఘ్నపతే ప్రదత్తాన్ సమ్పూర్ణమేవం కురు పూజనం మే ॥ ౭౪॥

క్షమస్వ విఘ్నాధిపతే మదీయాన్ సదాపరాధాన్ వివిధస్వరూపాన్ ।
భక్తిం మదీయాం సఫలాం కురుష్వ సమ్ప్రార్థయేఽహం మనసా గణేశ ॥ ౭౫॥

తతః ప్రసన్నేన గజానేన దత్తం ప్రసాదం శిరసాఽభివన్ద్య ।
స్వమస్తకే తం పరిధారయామి చిత్తేన విఘ్నేశ్వరమానతోఽస్మి ॥ ౭౬॥

ఉత్థాయ విఘ్నేశ్వర ఏవ తస్మాద్గతస్తతస్త్వన్తరధానశక్త్యా ।
శివాదయస్తం ప్రణిపత్య సర్వే గతాః సుచిత్తేన చ చిన్తయామి ॥ ౭౭॥

సర్వాన్నమస్కృత్య తతోఽహమేవ భజామి చిత్తేన గణాధిపం తమ్ ।
స్వస్థానమాగత్య మహానుభావైర్భక్తైర్గణేశస్య చ ఖేలయామి ॥ ౭౮॥

ఏవం త్రికాలేషు గణాధిపం తం చిత్తేన నిత్యం పరిపూజయామి ।
తేనైవ తుష్టః ప్రదదాతు భావం విఘ్నేశ్వరో భక్తిమయం తు మహ్యమ్ ॥ ౭౯॥

గణేశపాదోదకపానకం చ ఉచ్ఛిష్టగంధస్య సులేపన తు ।
నిర్మాల్య-సన్ధారణకం సుభోజ్యం లమ్బోదరస్యాస్తు హి భుక్తశేషమ్ ॥ ౮౦॥

యం యం కరోమ్యేవ తదేవ దీక్షా గణేశ్వరస్యాస్తు సదా గణేశ ।
ప్రసీద నిత్యం తవపాదభక్తం కురుష్వ మాం బ్రహ్మపతే దయాలో ॥ ౮౧॥

తతస్తు శయ్యాం పరికల్పయామి మన్దార-కూర్పాసక-వస్త్రయుక్తామ్ ।
సువాస-పుష్పాదిభిరర్చితాం తే గృహాణ నిద్రాం కురు విఘ్నరాజ ॥ ౮౨॥

సిద్ధ్యా చ బుద్ధ్యా సహితం గణేశ సునిద్రితం వీక్ష్య తథాఽహమేవ ।
గత్వా స్వవాసం చ కరోమి నిద్రాం ధ్యాత్వా హృది బ్రహ్మపతిం తదీయః ॥ ౮౩॥

ఏతాదృశం సౌఖ్యమమోఘశక్తే దేహి ప్రభో మానసజం గణేశ ।
మహ్యం చ తేనైవ కృతార్థరూపో భవామి భక్త్యమృతలాలసోఽహమ్ ॥ ౮౪॥

గార్గ్య ఉవాచ ॥

ఏవం నిత్యం మహారాజ గృత్సమాదో మహాయశాః ।
చకార మానసీం పూజాం యోగీన్ద్రాణాం గురుః స్వయమ్ ॥ ౮౫॥

య ఏతాం మానసీం పూజాం కరిష్యతి నరోత్తమః ।
పఠిష్యతి సదా సోఽపి గాణపత్యో భవిష్యతి ॥ ౮౬॥

శ్రావయిష్యతి యో మర్త్యః శ్రోష్యతే భావసంయుతః ।
స క్రమేణ మహీపాల బ్రహ్మభూతో భవిష్యతి ॥ ౮౭॥

యద్యదిచ్ఛతి తత్తద్వై సఫలం తస్య జాయతే ।
అన్తే స్వానన్దగః సోఽపి యోగివన్ద్యో భవిష్యతి ॥ ౮౮॥

ఇతి శ్రీమదాన్త్యే ముద్గలపురాణే గణేశమానసపూజా సమాప్తా ॥

No comments:

Post a Comment